دی

دی

بانک دی

قبول سپرده،صدور گواهی سپرده عام و خاص،ارائه چک و خدمات مرتبط،انجام عملیات بین بانکی،انجام عملیات اعتباری،ارایه انواع ابزار پرداخت،دریافت و پرداخت وجوه ارزی(وانتقال)،گشایش انواع اعتبار اسنادی و صدور ضمانتنامه،ارائه خدمات بانکی الکترونیک و...سایر خدمات مندرج در بند 3 اساسنامه

مدیر عامل
علیرضا قیطاسی
ماهیت شرکت
بانکی
سال مالی
برج 12

جزئیات قیمت دی

تاریخ اطلاعات: 30/02/1403

قیمت (تومان)
77
ارزش بازار (میلیارد تومان)
10,368
تعداد سهام (میلیون سهم)
135,000

تحلیل بنیادی دی - 1400/04/26

انیگما
تحلیلگر: انیگما
26/04/1400

🔴تحلیل و بررسی بانک دی🔴

✔️ بانک دی یکی از بزرگترین بانک‌های حکومتی کشور است و بیش از 10 سال سابقه فعالیت دارد.

🔵 این بانک که با حواشی فراوانی در مدت اخیر همراه بود بالاخره در روز سه شنبه 22 تیر پس از افزایش سرمایه 2009 درصدی با یک رشد 26 درصدی بازگشایی شد و تا قیمت 123 تومانی در معاملات روز شنبه تا صف خرید پیش‌روی کرد.

🔵 همانطور که ملاحظه می‌فرمایید شرکت از نظر عملیاتی عملکردی مشابه سال گذشته داشته و کار خود را در سال مالی منتهی به 1399 به لحاظ عملیاتی با زیان به پایان رسانده است.
اما چه شد که شرکت در گزارش‌های سالانه خود به سود 385 ریالی به ازای هر سهم خود رسید؟؟؟

🔵همانطور که می‌بینید این تحول از زیان به سود، به دلیل بهبود عملکرد اصلی شرکت نبوده و عمده‌ترین علت آن درآمد ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها بوده است و معمولاً تکرار چنین سودهایی عمدتا دور از انتظار هستند.

🔵 باید توجه داشت چه از منظر بررسی خالص ارزش دارایی‌های و چه از نگاه بررسی سودآوری شرکت ، براساس اطلاعات موجود فعلی، نباید انتظار زیادی به لحاظ بنیادی از رشد پایدار قیمت سهم داشت.


دریافت تحلیل های بنیادی در تلگرام