دارا یکم

دارا یکم

واسطه گری مالی یکم

موضوع فعالیت صندوق، مدیریت و نگهداری دارایی‌های اوراق بهادار صندوق و دریافت سود‌های تقسیمی سهام موجود در سبد دارایی‌های صندوق در طول فعالیت آن است. جزئیات دارایی¬های صندوق در امیدنامه ذکر شده است. موضوع فعالیت فرعی آن بازارگردانی واحدهای سرمایه‌گذاری همان صندوق می‌باشد.

مدیر عامل
بهرنگ اسدی قره جلو
ماهیت شرکت
سرمایه‌گذاری
سال مالی
برج 12

جزئیات قیمت دارا یکم

تاریخ اطلاعات: 03/05/1403

قیمت (تومان)
15,947
ارزش بازار (میلیارد تومان)
0
تعداد سهام (میلیون سهم)
0

تحلیل بنیادی دارا یکم - 1401/10/08

انیگما
تحلیلگر: انیگما
1401/10/08

🔵 دارا یکم و پالایش یکم 🔵

🔴 در این پست به تحلیل و ارزیابی دو صندوق قابل معامله دارا یکم و پالایش یکم و همچنین سهم‌های درون این صندوق‌ها پرداختیم.

🔵 این صندوق‌ها شامل باقیمانده سهم دولت در پالایشگاه های نفت تهران، بندرعباس، شیراز و اصفهان و همچنین بانک‌های ملت، صادرات ، تجارت و همچنین بیمه‌های اتکایی امین و البرز بوده‌اند.


تحلیل بنیادی دارا یکم - 1400/02/25

انیگما
تحلیلگر: انیگما
1400/02/25

🔴 تحلیل دارا یکم و بررسی دارایی های ارزی‌ بانک‌های بزرگ 🔴

✔️بطور خلاصه صندوق واسطه گری مالی یکم، سهام های باقی مانده دولت در بانک های تجارت ، ملت ، صادرات و بیمه‌های البرز و اتکایی می باشد که وزارت اقتصاد به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی مطابق با شرایط و قوانینی اقدام به واگذاری آن با 20% تخفیف نمود.

✔️ صندوق واسطه گری مالی یکم که با نماد "دارا یکم" در بورس درج نماد شده است یک نوع صندوق سرمایه گذاری در سهام با مدیریت غیر فعال می‌باشد(یعنی سهم های داخل آن تغییری نمی کند). واحدهای این صندوق بصورت قابل معامله در بورس(ETF) می باشد.

✔️ بیشترین سهم از این صندوق متعلق است به بانک ملت و پس از آن بانک تجارت و صادرات و فقط در حدود 3 درصد آن متعلق به نمادهای بیمه ای است.
با این تفاسیر بدیهی است که پتانسیل رشد در نمادهای بانکی میتواند تاثیر خود را در این نماد نیز بیش از بیش بگذارد.

✔️ این روزها با خبر انتشار نرخ جدید 15900 تومانی دلار برای تسعیر دارایی های ارزی بانک ها و دارایی قابل توجه بانک ملت و سایر بانک های حاضر در این صندوق ، بد نیست نگاه دقیق‌تری به تحلیل این صندوق بیاندازیم


دریافت تحلیل های بنیادی در تلگرام