کروم

ذخایر کروم جهان

قزاقستان و آفریقای جنوبی به تنهایی بیش از 75 درصد ذخایر کروم جهان را در اختیار دارند.

تولید معادن کروم جهان

آفریقای جنوبی با تولید 18 میلیون تن کروم معادل 44 درصد تولید جهان را در سال 2022 به خود اختصاص داد که بیشترین سهم در دنیاست.

قیمت گذاری کروم

قیمت محصول کروم بر اساس ساز و کار عرضه و تقاضای بازار تعیین می شود. به عبارتی برای تعیین قیمت هیچ فرآیند دستوری و قیمت دیکته شده ای از سوی هیچ نهادی در خصوص این محصول وجود ندارد. همانند بسیاری از محصولات کالایی، نقش اقتصاد چین در تعیین نرخ محصول یاد شده حائز اهمیت است به ویژه آنکه چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده کرومیت و بزرگترین تولید کننده فروکروم، در این خصوص نقش پررنگی ایفا می نماید. لذا فعالین این حوزه توجه ویژه ای به نرخ های معاملاتی در بازار چین دارند.

شایان ذکر است در حال حاضر یکی از مراجع اصلی اطلاع رسانی از آخرین وضعیت بازار جهانی محصول کرومیت، تارنمای www.ferroalloynet.com است.

تولید کرومیت ایران و منطقه

در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا سالانه حدود 500 هزار تن کرومیت تولید می شود که 40 درصد آن در ایران و تقریبا مابقی تولیدات این منطقه متعلق به عمان است.

 

درصد بازیافت کروم از کل تولید

با توجه به تقاضای بیشتر برای فولاد ضد زنگ و همچنین ذخایر محدود در چند کشور، بازیافت آن بیش از پیش حایز اهمیت می باشد. به طوری که در امریکا و  در سال 2019، 27 درصد کروم تولیدی از بازیافت بوده است.

در نمودار زیر درصد بازیافت فلزات منتخب در امریکا در سال 2019 آورده شده است.

دریافت تحلیل های بنیادی در تلگرام