کتاب "روانشناسی پول"

وقتی همه دیوانه شدن

تعریف ناپلئون از یک نابغه‌ی نظامی این بود: «مردی که می‌تواند کارهای عادی را انجام دهد، وقتی همه‌ی اطرافیانش درحال دیوانه‌شدن هستند.»

در سرمایه‌گذاری هم همین‌طور است.
بیشتر توصیه‌های مالی مربوط به امروز هستند. در‌حال‌حاضر چه کاری باید بکنید و امروز چه سهم‌هایی خریدهای خوبی به نظر می‌رسند. اما بیشتر اوقات امروز چندان مهم نیست. در طول زندگی شما در مقام یک سرمایه‌گذار، تصمیم‌هایی که امروز یا فردا یا هفته‌ی آینده می‌گیرید اصلاً به‌اندازه‌ی کارهایی اهمیت ندارند که در تعداد روزهای اندکی انجام می‌دهید (احتمالاً یک‌درصد مواقع یا کمتر) که اطرافیانتان درحال دیوانه‌شدن هستند.

📘 منبع: کتاب روانشناسی پول
✍️ نویسنده: مورگان هازل

موفقیت معلم خیلی بدی است

📚 کتاب


▪️بیل گیتس یک بار گفته بود: «موفقیت معلم خیلی بدی است. افراد باهوش را به این فکر می‌اندازد که هیچ‌وقت شکست نمی‌خورند.»

▪️وقتی همه‌چیز خیلی خوب پیش می‌رود، بدانید اوضاع آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید خوب نیست. شما شکست‌ناپذیر نیستید و اگر قبول دارید که شانس این موفقیت را برایتان به ارمغان آورده است، باید پسرعموی شانس یعنی ریسک را هم باور داشته باشید؛ ریسکی که می‌تواند داستانتان را به همان سرعت تغییر دهد.

▪️اما عکس این مطلب هم درست است.

▪️شکست هم می‌تواند معلم خیلی بدی باشد، زیرا افراد باهوش را به این فکر می‌اندازد که تصمیم‌هایشان وحشتناک است؛ درحالی‌که گاهی اوقات این تصمیم‌ها فقط واقعیت‌های بی‌رحم ریسک را منعکس می‌کنند.

▪️تدبیر مناسب در هنگام مواجهه با شکست این است که زندگی مالی‌تان را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که یک سرمایه‌گذاری بد یا یک هدف مالی ازدست‌رفته نابودتان نکند؛ تا بتوانید تا زمانی که شرایط به نفع شما تغییر کند به بازی ادامه دهید.


📘 منبع: کتاب روانشناسی پول
✍️ نویسنده: مورگان هازل

#کتاب #کتابخوانی #کتابخوانه
#کتاب_روانشناسی_پول

مقایسه درامد دو برادر

📚 کتاب


▪️بهاشکار مازومدر(Bhashkar Mazumder)، اقتصاددان، نشان داده است

▪️درآمدِ دو برادر بیشتر از قد یا وزن آن‌ها با هم مرتبط است.

▪️اگر شما ثروتمند و قدبلند باشید، احتمال این‌که برادرتان نیز ثروتمند باشد بیشتر از این است که قدبلند باشد

▪️وبه‌گمانم بسیاری از ما به‌صورت شهودی می‌دانیم این موضوع درست است ـ کیفیت تحصیلات و درهایی که به رویتان باز می‌شود، به‌شدت با وضعیت اجتماعی و اقتصادی والدینتان مرتبط است. اما اگر دو برادر ثروتمند را برای من پیدا کنید، به شما نشان خواهم داد آن‌ها گمان نمی‌کنند یافته‌های این مطالعه درباره‌شان صدق کند.

 


📘 منبع: کتاب روانشناسی پول
✍️ نویسنده: مورگان هازل

#کتاب #کتابخوانی #کتابخوانه
#کتاب_روانشناسی_پول

دریافت تحلیل های بنیادی در تلگرام