اوره و آمونیاک

تفاوت کود اوره پریل و گرانول

کود اوره به دو شکل گرانول و پریل یافت می‌شود که بیشترین تفاوت آن‌ها در ابعاد و اندازه کود اوره است. به طور معمول  اندازه دانه‌ها در کود اوره گرانول حدود 2 الی 4.75 میلیمتر و در کود اوره  پریل 0.85 الی 2.8 میلیمتر می‌باشد.

کود گرانول نسبت به کود پریل از دانه‌هایی با اندازه کوچک تر و سخت تر برخوردار است. اما دانه‌های کود اوره پریل باریک تر هستند. در صنعت کشاورزی از هر دو نوع این کودها به‌وفور استفاده می‌شود. زیرا این کودها به طور گسترده منبع غنی از نیتروژن می‌باشند. امروزه از کود اوره در صنعت کشاوزی و زراعت به صورت وسیع استفاده می‌شود. زیرا این کودها در بازار به وفور یافت می‌شوند و از نظر هزینه نیز مقرون به‌صرفه هستند.

توجه داشته باشید در هر دو مدل کود اوره پریل و گرانول میزان درصد ازت موجود ۴۶ درصد است. اما با این حال در شرکت‌های مختلف، این محصولات در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

 

اوره چیست

اوره یک ترکیب شیمیایی بی رنگ، بی بو و کریستالی محلول در آب و اتانول است. این ترکیب به دلیل خواص حیاتی و قیمت پایین از جمله کودهای نیتروژن دار جامد رایج در کشاورزی است به نحوی که 75 درصد اوره تولیدی در صنعت کشاورزی استفاده می شود. در میان انواع مختلف کودهای نیتروژن دار، اوره به دلیل درصد بالای نیتروژن و حمل و نقل آسان آن در میان کشاورزان و تولید کنندگان از محبوبیت بالایی برخوردار است. این ماده به جز کشاورزی در صنایع رزین، ملامین، دارو، غذایی، آرایشی بهداشتی و … مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در صنایع غذایی در جیره جوجه های گوشتی و خوراک دام کاربرد دارد. معمولا اوره به دو شکل گرانول و پریل تولید می شود که خواص شیمیایی یکسانی دارند اما در اندازه دانه و خواص فیزیکی با هم متفاوت هستند.

دریافت تحلیل های بنیادی در تلگرام